Ušla jsem už dost dlouhou cestu na to, abych přijímala rozkazy od sušenky!! ;):D

Základní stravovací návyky

29. ledna 2010 v 23:06 |  Rady, tipy
STRAVOVACÍ REŽIM A DIETA JSOU PŘI CVIČENÍ DŮLEŽITÉ:
Pokud si neosvojíte některá stravovací pravidla diety, výsledky se nemusí dostavit třeba vůbec. Podpořte svůj metabolismus správnou dietou zejména při posilování. Stavebním základem svalů jsou látky obsažené ve stravě a bez nich svaly prostě nerostou. Zaměřte se na čerstvou stravu, celozrnné výrobky a potraviny bez tuku. Tato dieta není zas tak strašná, co říkáte? Myslete na hubnutí Vašeho zadečku (nebo bříška apod.):-)

PRAVIDELNÝM STRAVOVÁNÍM A VHODNOU DIETOU K TRVALÉMU HUBNUTÍ:
Toto pravidlo jste jistě četli už mnohokrát, ale respektujete jej doopravdy? V dietě je skutečně důležité sníst každé 2-3 hodiny jedno menší jídlo. Vynechat lze jen z vážných důvodů, jako je nemoc, apod.

PŘI HUBNUTÍ A DIET SE VYHNĚTE POCITŮM HLADU:
Hlad je signálem nedostatečné výživy, která je nezbytná k budování svalstva. V dietě využívejte více svačin, snacků a přesnídávek například ve formě proteinových mixů, apod.

VYBÍREJTE SI CHUTNÁ A DOBŘE STRAVITELNÁ JÍDLA, STRAVITELNOST JE PRO VAŠE HUBNUTÍ DŮLEŽITÁ:
V dietě je u jídla důležité, aby vám chutnalo a současně, aby bylo dobře organizmem přijato a vstřebáno. Jen tehdy je co nejvíce využito k výživě svalů. Abyste např. poznali, které bílkoviny nejlépe trávíte (maso, mléko, luštěniny atd.), musíte při hubnutí trochu experimentovat.
Cílem diety není vyloučit tuk úplně. Určité množství tuku ve stravě je dokonce nezbytné z hlediska zachování některých základních tělesných funkcí. Asi 20 % energetického obsahu dietní stravy by mělo být zajištěno tuky, převážně rostlinného původu.

NEJDŮLEŽITĚJŠÍ PŘI HUBNUTÍ JE JÍDLO PO TRÉNINKU:
20 minut po ukončení tréninku je tělo připraveno rychle a účinně strávit přijatou stravu. Proto byste v tomto časovém intervalu měli vypít sacharido-proteinový nápoj a později se normálně najíst - nejdříve doplňte sacharidy a až poté bílkoviny.
Druhé nejdůležitější jídlo při vaší dietě je snídaně. Při spánku nepřijímáte žádnou energii a dá se říci, že hladovíte. Snídaně je proto vhodnou příležitostí, jak se bez obav bohatě a pestře nasytit.

PŘI HUBNUTÍ DODRŽOVAT PITNÝ REŽIM:
Ztráta vody větší než 2 % tělesné hmotnosti snižuje sportovní výkon až o 20 %, proto v dietě pijte v dostatečném množství. Při tréninku vypijte 0,5 - 1 litr vody za hodinu cvičení. Nepočítá se káva ani alkoholické nápoje či ostatní nápoje obsahující kofein, tyto nápoje vám v hubnutí rozhodně nepomohou.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama