Ušla jsem už dost dlouhou cestu na to, abych přijímala rozkazy od sušenky!! ;):D

7 věcí, které vám brání hubnout

29. ledna 2010 v 23:08 |  Rady, tipy
1. NEHUBNEME ZE SVÉHO PŘESVĚDČENÍ
"Často se ve své práci kouče setkávám se ženami, jež se pouštějí do boje s nadbytenými kilogramy kvůli uštěpačným poznámkám svých matek, partnerů, protože mají pocit, že pak budou víc akceptovány okolím a následně šťastnější. Chyba lávky. To, že naplníte očekávání kohokoli jiného, neudělá nikdy šťastnou vás samotnou." říká Lenka Černá otevřeně.
CO S TÍM? Dejte si tu práci a zjistěte - klidně za pomoci kouče, psychologa - co chcete vy sama. Líbí se vám vaše kila navíc? Nechte si je. A spíš než abyste se trápila kvůli hubnutí, zaměřte se na to, co v životě změnit, abyste byla zdravá, cítila se lépe a sama sebe konečně přestala řadit mezi věčné "ošklivky".

2. NEMYSLÍME NA SVÉ ZDRAVÍ
"Další často chybou při začátku hubnutí bývá přesvědčení, že je třeba zbavit se kilogramů pouze z jakéhosi estetického důvodu. Ale přiznejme si, kdo z nás přitom myslí na své zdraví? Na to, že odbouráním tukových zásob prospějeme svému srdci, kloubům, imunitě? Přitom kdybychom jídelníček změnili právě s ohledem na své zdraví, nemuseli bychom stále bojovat sami se sebou, výčitkami, zkrátka ocitnout se ve známém kolotoči ještě známějšího jojo efektu a nízkého sebevědomí. Pokud se budeme soustředit na zdraví, automaticky přece začneme hubnout," konstatuje Lenka Černá.
CO S TÍM? Je třeba uvědomit si jediné: že tělo vám má sloužit dlouhé roky, a to, jak se o něj budeme starat, ovlivní skutečnost, jak se v něm budeme cítit. Nacpete ho cukry a tuky? Nikdy nevyběhnete schody po dvou. Necháte ho celé večery válet se u televize? Svaly ochabnou a těžko vás ve stáří unesou nohy. Tohle jsou přece daleko racionálnější důvody pro hubnutí než o velikost menší džíny. I když v nich určitě budete vypadat skvěle!

3. JSME NA SEBE PŘÍLIŠ PŘÍSNÍ
Tohle už jsme zažili také všichni: došli jsme ke skálopevnému rozhodnutí, že se sebou konečně něco uděláme a pustili se do toho se vší vervou. Budeme na sebe tvrdí, sami sebe přesvědčíme, že máme tu vysněnou pevnou vůli. Vyškrtneme všechno sladké, omezíme porce, v těch nejsilnějších případech si usmyslíme, že třeba týden budeme jíst zeleninu, a to by bylo, abychom nezhubli! A co se stane? Nejpozději třetí den jsme malátní z nedostatku živin, žaludek se hlásí o přísun akaždé jeho zakručení nám bere odhodlání vytrvat. V tomto případě naštěstí, protože jinak bychom si jen devastovali zdraví!
CO S TÍM? Vymažte si z hlavy "nahrávku", že hubnutí znamená hladovění, a poctivě si přečtěte několik posledních vydání našeho časopisu. Píšeme někde o tom, že se máte trápit? Ne. Po mnoha rozhovorech s odborníky a vyzkoušení na vlastní kůži totož víme, že pokud chcete zhubnout, musíte jíst. Pravidelně, zdravě, s rozvahou! Jen pocit stálé sytosti vás uchrání od nájezdů na ledničku. Jen správný přísun živin vám dovolí cestu k nápravě váhy i zdraví si zpříjemnit - hodina tance, výlety na kole,.. Dieta pro vás zkrátka nemusí být noční můrou, u níž se budete těšit, až skončí.

4. ŽIJEME V ZAJETÍ NÁVYKŮ Z DĚTSTVÍ
Pamatujete si scény, které se odehrávaly u nedělních obědů? Talíř vydatné polévky, pak pořádná porce v duchu české kuchyně, a i když jsme neměli hlad ani chuť, ze všech stran znělo: dojez to! A tak dodneška poctivě dojídáme a místo toho, abychom si hýčkali své zdraví, zodhledňujeme hlavně fakt, že jídlem se nesmí plývat a dojídal je základní pravidlo. A nejen to, máme zafixovaná i ona vydatná jídla, která - jak jsme stále přesvědčeni - patří na stůl, kdykoli je čas se jimy "odměnit".
CO S TÍM? Přežitého přesvědčení o tom, že dojídat je nutné, se zbavte jednoduchou lstí: dávejte si poloviční porce. Pak si můžete jednou za čas dopřát v neděli klidně i maminčinu svíčkovou - ale jen jeden talíř a dva knedlíky postačí. A nezapomeňte energetický příjem zohlednit v lehké večeři a pořádně dlouhé procházce!

5. PODLÉHÁME REKLAMĚ
Zázračné pilulky, koktejly, diety, bylinky,.. Cokoli, co přichází s příslibem, že i bez práce budou koláče a my zhubneme, jsme ochotni často bez rozmyslu vyzkoušet. Hlavu nám motají reklamy na nejrůznější "štíhlé" dobroty, které jsou nabité spoustou chemických náhražek a se zdravým jídlem nemají nic společného. "Přitom je princip hubnutí jednoduchý. Není založený na žádných zázracích, ale faktu, že náš příjem musí být menší než součet té, kterou vydáme. A energii nám musejí dodat zdraví prospěšné potraviny," připomíná Lenka Černá.
CO S TÍM? Ke slovu přichází výživovými poradci omílané čtení etiket. A skutečně to mnohdy o ničem jiném není. Schválně si to sami zkuste. Máte chuť na šunku? Věřte, že výživový poradce vám ji nezakáže, jen vám doporučí, aby měla obsah svaloviny kolem 90% a obsah soli pro změnu nižší než 2%. Jak je na tom ta, kterou máte v lednici? Hemží se to na etiketě vším možným jen ne masem a obsah soli by vystačil dospělému člověku na týden? Pryč s ní. A tak je to s veškerým jídlem. Nemusíte se vzdávat prakticky ničeho, jen je třeba volit zdravější varianty pochutin. Sbírejte informace, čtěte etikety, zajímejte se o cheické přísady, a abyste to dotáhli do zdárného konce, obraťte se na odborníky, aby vám sestavili jídelníček a všechno dopodrobna vysvětlili.

6. VRHÁME SE DO VŠEHO BEZ ROZMYSLU
V neděli večer se na sebe naštveme, v pondělí začínáme "nový život". "Ale jak můžeme doběhnout do cíle, když neznáme cestu?" ptá se logicky Lenka Černá. Nemůžeme, hned na první křižovatce nebo setkání s překážkou se raději vrátíme ke starým, "dobrým" stravovacím zlozvykům.
CO S TÍM? Příchod ke zdravému životnímu stylu chce plán. Stravovací, pohybový, relaxační. Ani bez jedné z těchto složek se totiž ten lepší život neobejde. Když budete dál špatně jíst a vrhnete se jen na pohyb, tělo to neocení. Budete-li se jen dřít ve fitku ahladovět, aniž byste počítali také s odpočinkem, ani tehdy organismus nepotěšíte. Váš nový životní styl by měl být především o rovnováze.

7. NEVYUŽÍVÁME SÍLY ODBORNÍKŮ
Podtrženo sečteno, jisté je, že pro přechod ke zdravému životnímu stylu potřebujeme informace, plán a ideálně psychikou podporu, která se při velkých životních změnách vždycky hodí. Na rodinu a kamarády v tomto případě moc spoléhat nemůžeme. I když nás mají rádi, tentokrát to vážně nebudou oni, kteří vědí, co je pro nás nejlepší.
CO S TÍM? Věřte odborníkům! Najděte si výživového poradce, trenéra, psychologa nebo kouče. Od každého z nich získáte to, co potřebujete: informace, plány i podporu. Mimochodem, protesty nad vynaloženými financemi nejsou na místě. Když si uvědomíte, že utrácíte desetitisíce za dovolené, statisíce za auta a miliony za byty, v nichž jste potom nešťastní z toho, jak se cítíte a vypadáte, musíte sami uznat, že investovat několik tisíc do svého zdraví je vedle toho vlastně jediná logická věc.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama